توسط دستگاه آزمایش چرخ بارگذاری میکروسرفیسینگ دو آزمایش " تغییر مکان افقی و عمودی آزمایش چرخ بارگذاری شده چند لایه " و " قیر اضافی و چسبندگی ماسه توسط دستگاه چرخ بارگذاری " قابل انجام است.
آزمایش قیر اضافی و چسبندگی ماسه توسط دستگاه چرخ بارگذاری
آزمایش قیر اضافی و چسبندگی ماسه توسط دستگاه چرخ بارگذاری یا Excess Asphalt by LWT sand Adhesion بر مبنای استاندارد ISSA TB 109, 2005 میزان مقاومت مخلوط دوغاب قیری میکروسرفیسینگ را در مقابل خرابی قیر زدگی در اثر بار سنگین ترافیکی را مورد بررسی قرار می دهد. در این آزمایش حداکثر مقدار قیر قابل استفاده در مخلوط حفاظتی تا قبل از شیار شدگی و قیر زدگی بدست خواهد آمد.
پس از رسم نمودار آن و تلفیق آن با نمودار بدست آمده از آزمایش سایش ، بازه درصد قیر مجاز جهت مخلوط میکروسرفیسینگ بدست خواهد آمد.