آسفالت های SMA
در دنیای امروز، بهبود کیفیت و دوام آسفالتها از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از نوآوریهای مهم در این زمینه، آسفالت SMA (Stone Mastic Asphalt) است که به دلیل ویژگیهای برجستهاش، توانسته جایگاه ویژهای در پروژههای راهسازی بهدست آورد. آسفالت SMA با ساختاری متراکم و مستحکم، مقاومت بالا در برابر ترافیک سنگین و شرایط جوی مختلف دارد.
آسفالت های ESMA
با توجه به پیشرفتهای روزافزون در زمینه مهندسی راهسازی، آسفالت ESMA (Engineered Stone Mastic Asphalt) به عنوان نسل جدیدی از آسفالتها معرفی شده است. این نوع آسفالت با بهرهگیری از تکنولوژیهای پیشرفته و مواد افزودنی ویژه، عملکرد بهتری در مقایسه با SMA ارائه میدهد. آسفالت ESMA دارای دوام بالاتر، کاهش هزینههای نگهداری و بهبود عمر مفید مسیرها میباشد.
آسفالت های ESMA
افزودنی اسفالت گرم zta-rp
در همین راستا، شرکت ما محصول ویژهای به نام ZTA-RP را معرفی میکند که یک پلیمر پیشرفته برای تهیه آسفالت نیمه گرم است و به بهبود کیفیت آسفالتهای ESMA کمک میکند. ZTA-RP با خواصی مشابه پلیمر ساسوبیت، ولی با عملکرد بهتر، میتواند به کاهش دمای تولید آسفالت، بهبود انعطافپذیری و افزایش عمر مفید آسفالت کمک کند. انتخاب ZTA-RP به معنای بهرهوری بیشتر و کاهش هزینههای اجرایی است.
جدول مشخصات فنی افزونی zta-rp
شکل ظاهری | - | گرانول-یکنواخت-تو پر-بودن توده |
رنگ | - | سبز |
تراکم | g/cm³ | ≤1.00 |
جرم ذرات | g | ≤0.03 |
شاخص ذوب(135 درجه سانتیگراد، 2.16 کیلوگرم) | g/10min | ≥1.00 |
محتوای خاکستری | % | ≤5.0 |
عملکرد
-
بهبود استحکام مخلوط آسفالتضد جای چرخ افتادگی - (پایداری دینامیکی (60 درجه سانتیگراد، 0.7 مگاپاسکال): 13000، (AC-13، 70 #قیر + 0.4 درجه / oRP)
-
ضد تغییر شکل - (مدول دینامیکی (20 درجه سانتیگراد، 10 هرتز): 14443، (AC-13، 70 #قیر + 0.4% (RP
-
ضد جای چرخ افتادگی در دمای بالا
-
ضد ترک در زیر بار
-
ضد ترک در هنگام خستگی اسفالت
-
ضد جای چرخ افتادگی زیر بار سنگین
-
ضد ترک در اثر اختلاف دما
-
ضد پراکندگی
مقدار مصرف
: 0.3٪ - 0.6٪ مخلوط آسفالتمخلوط خشک
آن با سنگ و سپس مخلوط کردن با قیر در کارخانه اختلاط آسفالت.مکان های مورد استفاده
: لایه های توپکا، بیندر اول و بیندر دوم هر روسازی آسفالتیجاده های سنگین، بخش های سربالایی و سراشیبی، چهارراه، بندرگاه اتوبوس ...
کاهش ضخامت لایه های سازه آسفالتی